Covid-19 ir nuotolinės fleitos pamokos

Besibaigiant 2020-2021 mokslo metams supratome, kad išgyvenome vieną iš sudėtingiausių laikotarpių, už kurį blogiau gali būti tik karai. Lenkdami pirštus vardiname karantino padarytą žalą, paliktas blogybes. Visuotinis susierzinimas ir nuovargis paliko mūsų prisiminimuose juodžiausią šešėlį. Ir vis dėl to būčiau neteisus, jeigu nepaminėčiau mano pastebėtus nuotolinio mokymosi metu teigiamus ir net naudingus dalykus:

  • Tapome pakantesni vieni kitiems. Parodėme susitelkimą, kantrybę, pagarbą ir gebėjimą prisitaikyti. 
  • Nuotolinis darbas ir mokymasis daug kam pagilino informacinių technologijų žinias, o kai kuriuos išmokė net nepriekaištingai valdyti kompiuterį.
  • Įrašinėdami garso ir vaizdo  pratimus, etiudus, juos daug kartų perklausydami, mokiniai suprato, kad tik kartojimas, nuoseklus tikslo siekimas gali padėti pasiekti gerą rezultatą, įgauti gerą atlikėjišką formą. O daugkartinis įrašų klausymas išugdė savikritiškumą, padėjo suformuoti teisingą ritmo, muzikinės frazės, intonacijos vaizdinius. 
  • Virtualūs koncertai padėjo nekontroliuojamą scenos baimę turintiems mokiniams atsiskleisti, įgavo daugiau pasitikėjimo savimi.

Manau dar nemažai galima būtų rasti teigiamų dalykų, bet šiandien norėčiau akcentuoti grojimą su fonograma ir šio mokymosi būdo naudą. Tiems, kam teko karantino metu mokytis pratimus, etiudus, kūrinius ar ansamblius su fonogramų pritarimu, akompanimentu, turėjo pajusti jų naudą. Kelis pabandysiu paminėti:

  • grojimas ansamblyje, ar su akompanimentu yra bet kokiu atveju įdomesnis nei groti vienam. Nuotolinių pamokų metu pastebėtas didžiulis mokinių susidomėjimas, noras groti su fonogramomis didina motyvaciją.
  • mokymosi metu galima kartoti daugybė kartų, iš bet kurios kūrinio vietos nebijant, kad kolega pavargs, arba neturės laiko muzikuoti kartu ilgėliau.  
  • fonograma įpareigoja groti ritmiškai, kontroliuoti derinimą ir dinamiką.

Norėčiau pažymėti, kad nevertėtų iš karto pulti groti su fonograma. Pirma būtina savarankiškai išmokti muzikinį tekstą. Tai yra išmokti groti teisingas natas ir ritmą, groti teisingu garsu, įsigilinti ir įsiklausyti į kūrinio muzikinės frazuotės bei kvėpavimo ypatumus, dinamiką, o tik tada bandyti groti su fonograma. Jokia fonograma neatstos gyvo grojimo, bet jeigu ją naudoti išmintingai, siekti užsibrėžtų tikslų-ji gali būti puikus pagalbininkas, nebloga mokymo priemonė. 

Nuotolinių pamokų metu susikaupė nemažai įgrotų fonogramų, akompanimentu. Jų populiarumas ir nauda paskatino atidaryti fleita.lt svetainėje naują rubriką, kurioje bus galimybė už nedidelį mokestį fleita.lt svetainės Rėmėjams atsisiųsti mano autorinių darbų-įgarsintus duetus, etiudus, ansamblius, aranžuotes, sukurtas fonogramas. Rubrika bus pastoviai papildoma nauja literatūra. Kviečiu aplankyti naują fleitos svetainės skyrelį  “Edukacija”.

Pagarbiai Marius Pupkovas